A meditáció 5 előnye

Bár sokan úgy gondolják, hogy a meditáció segít nekik abban, hogy nyugodtabbak és koncentráltabbak legyenek, meglepődve tapasztalhatják, hogy a meditációnak valójában pozitív előnyei is lehetnek.
A meditáció 5 előnye

A meditáció növeli a fókuszérzéket, és lehetővé teszi, hogy a jelenben maradjon. Emellett javíthatja a figyelemfelkeltő képességedet és a kapcsolataidat is. Íme a meditáció öt előnye, amelyet még ma kihasználhatsz. Olvasson tovább, hogy megtudja, hogyan meditáljon, hogy megtapasztalja ezeket az előnyöket és még többet. Megváltoztathatja az életét! Milyen előnyei vannak a meditációnak?

Egy tanulmány szerint a meditáció javította a figyelemfelkeltő képességet. Megfordította azokat az agyi mintázatokat, amelyek az elgondolások elkalandozásáért, az aggódásért és a gyenge figyelemért felelősek. Már a napi meditációval töltött rövid idő is segíthet. Valójában a meditálók 8 hetes napi meditáció után jelentős figyelemnövekedést mutattak ki. Ráadásul a meditálók javították teljesítményüket olyan tesztekben, amelyek intenzív összpontosítást igényeltek. A meditáció előnyei még a depresszióban szenvedők számára is előnyösek lehetnek.

A meditáció előnyei széles skálán mozognak, a stressz csökkentésétől kezdve a jobb alvási szokásokon át az egészségi állapot javulásáig. Segíthet a szorongás csökkentésében, a vérnyomás csökkentésében, a megküzdési mechanizmusok fejlesztésében, valamint a szívbetegségek és a stroke kockázatának csökkentésében. A meditáció számos egyéb előnye közé tartozik a nagyobb céltudatosság, a megnövekedett termelékenység és a jobb kapcsolatok. Az alábbiakban csak néhányat sorolunk fel a meditáció előnyei közül. Ezt a cikket egy orvos és a Pacific Brain Health Center igazgatója véleményezte.

Fájdalomcsillapítás - A krónikus fájdalom gyakran okoz izomfeszültséget és merevséget, ami zavarhatja az alvást. A rendszeres meditáció enyhítheti a fájdalmat, mivel növelheti az ember fájdalomtűrő képességét, így kevésbé nehezíti az alvást. Ennek eredményeképpen a krónikus fájdalomtól szenvedők rendszeres meditációval tovább tudnak küzdeni a kellemetlenségek ellen. Míg ezen előnyök közül néhány nyilvánvaló, mások nem annyira nyilvánvalóak. Ha krónikus fájdalomtól szenvedsz, érdemes kipróbálnod a meditációt, hogy meglásd, hogyan javíthat az életminőségeden.

A meditáció segíthet javítani az összpontosítást és csökkenteni a napi szorongást. Kutatások szerint azok az emberek, akik rendszeresen meditálnak, kevésbé hajlamosak a szorongásra. Egy, a rendszeresen meditáló emberek körében végzett vizsgálat arról számolt be, hogy a figyelemfelkeltő képességük megnőtt, és az amygdala, az agy azon része, amely a harc vagy menekülés stresszreakciót indítja el, hajlamos volt összezsugorodni. Más tanulmányok kimutatták, hogy a mindfulness meditáció segíthet az embereknek a szorongás kezelésében, és javíthatja az önbecsülésüket.

Kapcsolódó cikkek

Tippek az edzés újrakezdéséhez

Így kezdd újra az edzést egy hosszabb kihagyás után

Tippeket adunk, hogy mit tegyél, ha kicsit leeresztettél az elmúlt időszakban, de újra belevágnál valamilyen testedzésbe.

Miért alszanak az idősebbek rosszabbul?

Miért alszanak az idősebbek rosszabbul?

A kevés és a nem jó minőségű alvásnak számos oka van idős korban.

Mit érdemes ropogtatni? Íme, a legérdekesebb tények a magvakról

Mit érdemes ropogtatni? Íme, a legérdekesebb tények a magvakról

Tudtad például, hogy az egyik nagy kedvencünk nem is tartozik a magvak közé?