Így kezdd újra az edzést egy hosszabb kihagyás után

Ha kicsit hosszúra nyúlt a téli álom, mondjuk úgy, hogy egész éves hibernáció lett belőle, nem annyira meglepő, ha nem csak a szokásainkban, de a vonásainkban is egyre jobban hasonlítunk egy medvéhez.
Tippek az edzés újrakezdéséhez

A mackós test is vonzó, de kétségtelen, hogy jobb érzés úgy felmenni a lépcsőn, hogy nem akar közben összeomlani az ember tüdeje. Szóval ha a gondolattól is leizzadsz, hogy gyalog menj fel az ötödiken lévő irodába, talán ideje egy kicsit formába hoznod magad. Nem fog fájni, segítünk!

Ha készen állsz, hogy újra a tettek mezejére lépj, nem számít, hogy hány órát, napot, hetet, vagy évet hagytál ki, ha még sosem tudtad rávenni magad a mozgásra, az se gond. Ha az alábbiakat betartod, a sérülések sem keserítik majd meg a dolgod.

Tervezz!

A legfontosabb, hogy eldöntsd, milyen mozgást szeretnél végezni, hogyan tudod beiktatni az életedbe, és hogyan jutsz el odáig, hogy csinálod is. A tervezés feleslegesnek tűnhet, de ha a közepébe csapva csak úgy felkapod a vasat, és lenyomsz három kört, könnyen megsérülhetsz. Az újrakezdésnél, kezdésnél fontos, hogy fokozatos légy, ehhez pedig nem ártanak az elképzelések. Mielőtt teljesen kiégnél, sőt az élettől is elmenne a kedved a túlpörgetett edzésektől, inkább kezdd el napi 10 perces szoktatásokkal. Máris úton vagy egy egészségesebb magad felé. Az már csak rajtad áll, hogy kerítesz-e valakit magad mellé, hogy ne egyedül kelljen sportolni. Hasznos lehet egy edzőpartner, akivel húzzátok egymást, motiváljátok magatokat, de ha inkább magányos farkas típus vagy, az se gond, és ha érdekel, egyedül is találsz olyan appokat, amikkel követheted a fejlődésed.

Legyenek céljaid!

Az edzésben sokat számít, ha kitűzöl magadnak bizonyos célokat, amiknek elérésével motiválhatod magad, illetve az önbizalmadat is építheted. Apró lépésekben haladj, a fokozatos sikerélmény segít, hogy folyamatosan lendületben maradj. Képzeld csak el, mekkora büszkeség: korábban a bevásárlástól is izomlázad volt, most pedig fekve kinyomsz hat karton tejet.

Legyen menetrended!

Ha már megismerted a tested teherbírását, rájöttél, hogy a szerdai családi vacsorákat nem akarod feláldozni az edzésért, akkor már ott tartasz, hogy a rutinodba illesztheted a mozgást. Írd be a naptáradba, jegyezd fel magadnak, melyik az a nap, illetve mik azok a napok, amikor a sportolással szeretnél foglalkozni.

Egyéb egészséges szokások

Ez talán már ijesztően hangzik, pedig elég csak belegondolni, hogy mennyire szükségesek. Amikor testedzést végzel, akkor dolgozik a tested, amihez energiára van szüksége. Ha nem akarsz összeomlani a fáradtságtól, vagy iszonyúan idegessé válni az éhségtől, akkor csak jót teszel magaddal, ha próbálod kialudni magad, és kicsit jobban odafigyelsz az étrendedre is. Unalmasnak tűnhet, de a tested ezt mind meghálálja. Mégpedig látványosan.

Ne pörgesd túl magad!

Az emberek hajlamosak az első edzések alkalmával túlhajtani magukat, ami könnyen sérüléshez vezet. Nem lehet eléggé hangsúlyozni a bemelegítés, levezetés, nyújtás fontosságát, ahogy azt sem, néha szünetet kell tartani, hogy az izmok is pihenhessek. Emellett nagyon fontos, amiről a legtöbben hajlamosak nem tudomást venni, hogy az alacsony intenzitású edzésekkel való kezdés az alapja a hatékonyságnak. A tested hozzászokik a mozgáshoz, a rendszerességhez, az intenzitást pedig fokozatosan lehet növelni anélkül, hogy lesérülnél vagy eleged lenne az egészből.

Minden, amit egy otthoni edzőterembe kellhet, azt megtalálod az inSPORTline webáruházban.

Kapcsolódó cikkek

Miért alszanak az idősebbek rosszabbul?

Miért alszanak az idősebbek rosszabbul?

A kevés és a nem jó minőségű alvásnak számos oka van idős korban.

Mit érdemes ropogtatni? Íme, a legérdekesebb tények a magvakról

Mit érdemes ropogtatni? Íme, a legérdekesebb tények a magvakról

Tudtad például, hogy az egyik nagy kedvencünk nem is tartozik a magvak közé?

Télen kevesebb banán = jobb alvás

Télen kevesebb banán = jobb alvás

Tényleg kevesebb banánt kell ennünk ahhoz, hogy télen jobban tudjunk aludni?